חלוקת התיקים, ותקציב האברכים | האזינו לפרשנים

אסתי פלד 1 Comment on חלוקת התיקים, ותקציב האברכים | האזינו לפרשנים

הפרשנים איתן כבל וברק סרי שוחחו עם אבי מימרן ב"מהדורה המרכזית" על חלוקת התיקים המסתמנת, ועל תקציב המלגות לאברכי הכוללים. האם דרעי סופי ייקח את האוצר, והאם סמוטריץ' יקבל את תיק הביטחון? | האזינו לשיחה

צילום: פלאש 90, באדיבות המצלם
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

איתן כבל פתח את השיחה והתייחס לכך שהנשיא הרצוג הזכיר את תיקי נתניהו בעת הטלת המנדט: "הנשיא הרצוג לא שש על הממשלה הזו, בפרט שהוא יודע שאין היתכנות לממשלת אחדות".

ברק סרי: "דרעי הבהיר היום לסמוטריץ' שהוא לוקח את תיק האוצר. יש התנגדות הולכת וגוברת בליכוד לכך שתיק הביטחון יילך למפלגה אחרת".

"יש התמרמרות בליכוד, דנון הודיע שאם לא ימונה ליו"ר הכנסת יהיה בכנסת בלי מוטיבציה" הוסיף סרי. "ביטן לא יכול להיות שר ורוצה להיות יו"ר הכנסת, דודי אמסלם רוצה או משפטים או כלום. אבל בסוף נראה שנתניהו יסתדר איתם. שמעתי בליכוד שרוצים אולי להציע לסמוטריץ את המשפטים".

כבל: "הדרישה מצד סמוטריץ' לתיק בכיר, היא גם בראייה אסטרטגית. סמוטריץ' רוצה תיק בכיר כדי לקבע את מעמדו כמנהיג הבכיר של הציונות הדתית על פני איתמר בן גביר".

סרי על אפשרות מינויו של סמוטריץ' לשר הביטחון: "שר הביטחון לא צריך להיות עטור דרגות. היו הרבה שרי ביטחון שלא היו בכירים בצה"ל, שמעון פרס היה שר ביטחון והוא לא שרת בכלל בצה"ל. גם השירות הצבאי של ליברמן לא היה מיוחד יותר מידיי".

כבל: "אני, בתור אחד שלמד בישיבה ומעריך תורה, הייתי לוקח את האברכים שתורתם אומנותם ונותן להם הרבה יותר. החברה החרדית צריכה לקחת אותם ולתת להם גם 10 אלף שקל. גם בצבא יש בטלנים, בכל מקום יש בטלנים".

האזינו לשיחה המלאה:

 



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מה אתם מבלבלים את הראש שאותו איתן כבל מכיר את העולם החרדי???